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TRES JOANS. JOAN MIRO, JOAN BROSSA, JOAN PRATS

TRES JOANS. JOAN MIRO, JOAN BROSSA, JOAN PRATS

80,00 €
TTC

TROIS JOANS représente l’aboutissement non seulement de la confluence de
les tensions parallèles, mais aussi les complications qui peuvent surgir entre deux esprits créatifs tels que ceux de Joan Miró et Joan Brossa: Tres Joans de 1978. C'est un hommage au promoteur intellectuel et culturel Joan Prats peu après de sa mort. Le livre a eu une longue gestation

Détails du produit

C-11783

Fiche technique

Année
1978
Hauteur
50
Largeur
72
Pays
Espagne - Catalogne
Ville
BARCELONA
Conservation
A+
Impression
Litografía-Lithography-Lithographie
Auteur
MIRÓ i FERRÀ Joan (Barcelona 1893 - Palma de Mallorca 1983) Joan / BROSSA Joan

La description

TRES JOANS representa la culminació no només de la confluència de
voltatges paral·lels, sinó també de les complicitats que poden sorgir entre dues ments creatives com les de Joan Miró i Joan Brossa: Tres Joans de 1978. Es tracta d’un homenatge a l’intel·lectual i dinamitzador cultural Joan Prats poc després de la sevamort. El llibre tingué una llarga gestació com demostra una carta de 1975 conservada enla Successió Miró de Palma de Mallorca on Brossa comenta a Miró: «En Muga m'ha dit
que donés els tocs finals a Tres Joans! Bona notícia! Visca!».
És un llibre molt singular. La maqueta i els textos són de Brossa i en el seu interior els dibuixos de Miró dialoguen a la perfecció amb els poemes literaris. La base és el sonet, una de les estrofes més estimades per Brossa, i al llarg de les pàgines del llibre de bibliòfil podem veure les diferents possibilitats d'aquesta forma mètrica que el poeta havia explotat fins al límit: des d'experimentacions amb paraules sense sentit fins a la poesia visual, passant per continguts amorosos o populars. Els poemes estan extrets de
llibres dels anys seixanta i setanta i fins i tot d'algun anterior: Malviatge! (1954),
Llumenerada (1961-1963), Sonets del vaitot (1965-1966), Flor de fletxa (1969-1970),
Els ulls de l’òliba (1974) i Poemes públics (1974-1975). Però el més interessant no és la selecció dels sonets -que també, perquè al cap i a la fi és una antologia de les diferents formes d’aquesta estrofa realitzada pel mateix Brossa-, sinó la sintonia manifesta entre Miró i ell al llarg de les pàgines del llibre. De fet, després de comparar la maqueta prèvia49 amb el resultat final, podríem afirmar que es tracta d'un autèntic work in progress. Brossa manipula molts dels sonets tot introduint-hi petits objectes (com ara
cartes, segells, etc.), foradant-los, tallant-los, etc., però Miró també col·labora en la manipulació, de manera que darrere d'una retallada enmig d'un sonet, descobrim un dibuix, o hi trobem enganxat un grafisme mironià damunt d'un altre sonet.

CLASSEMENT DES AFFICHES SELON LEUR CONSERVATION (en gras celui correspondant à cette affiche):

A+ Parfait état de conservation, très rare trouver un exemplaire dans cet état impeccable.

A  Une affiche dans un très bon état de conservation. Il peut présenter une déchirure inestimable et il ne présente pas manque de papier dans les marges. Les couleurs sont fraîches et des taches ne se peuvent pas apprécier.

A- Elle peut présenter une marque légère de pli, de déchirure ou un petit manque de papier dans les marges. S'il présente une restauration, elle est réalisée avec succès.

B+ L’affiche peut être restauré. Les défauts sont légèrement appréciés.

B  Une affiche dans un bon état de conservation. Il présente des déchirures, quelques taches et quelques manques de papier, en n'affectant jamais à l'aire cruciale du design. Les couleurs sont fraîches et l’affiche a une apparence générale très bonne.

B- L’affiche est restaurée, on apprécie quelques défauts et une légère perte de couleur dans les marques de pli.

C+ Les restaurations sont visibles.

C  Une affiche dans un état de conservation régulier. Il présente des déchirures, des taches, des marques de pli et même des manques du papier qu'il peut partiellement toucher à l'aire cruciale du design, les couleurs peuvent être un peu pâles et l’affiche a une apparence régulière plutôt que bonne.

C- Demande restauration.