• Rupture de stock
POESIA CONCRETA. BROSSA, VILADOT...

POESIA CONCRETA. BROSSA, VILADOT...

90,00 €
TTC

Au début de la poésie "CONCRETA" catalane, c'est-à-dire dans les années 60, il n'y avait que deux poètes, du moins ils auraient été une manifestation publique. Je parle de Joan Brossa et Guillem Viladot ou Guillem Viladot et Joan Brossa, vous savez, car tous deux ont été appelés pour des pionniers et envoyés dans les années 50. Quoi qu'il en soit, à la fin des années 60 et au début 70, l'un et l'autre avaient publié des morceaux de leur production spécifique ou visuelle

Détails du produit

C-11779

Fiche technique

Année
1971
Hauteur
50
Largeur
32
Pays
Espagne - Catalogne
Ville
LLEIDA
Editeur
Imp. G. Vicens Guimera
Conservation
A+
Impression
Composition
Auteur
BROSSA i CUERVO Joan (Barcelona 1919 - 1998)

La description

Al principi dels temps de la poesia concreta catalana ―és a dir, la dècada dels 60― hi havia dos únics poetes, almenys que n’haguessin fet manifestació pública. Parlo de Joan Brossa i de Guillem Viladot o de Guillem Viladot i de Joan Brossa, vagin vostès a saber, perquè tots dos se’n reclamaven pioners i es remetien a la dècada dels 50. Sigui com sigui, a finals dels 60 i començaments dels 70, tant l’un com l’altre havien publicat algunes peces de la seva producció concreta o visual. Citaré que jo recordi de Brossa El saltamartí (1969), amb un grapat de poemes visuals; 10 poemes (1969); Poemes per a una oda (1970), i Tríptic hegelià a Antoni Tàpies (1971), el tercer poema del qual era un poema concret. De Viladot, puc esmentar del 1970 Cinc cantates a un silenci i repicó i Poemes de la incomunicació, que crec que va ser el primer títol de les atractives edicions de Lo Pardal, dirigides i dissenyades per Josep Iglésias del Marquet, i ja del 1971 Poemes T/47, un volum que aplegava diverses sèries poètiques de l’autor, la primera datada el 1959. Bé, tot això amb permís de J. V. Foix, que amb el seu poema visual avant la letre “El preu”, aparegut a l’Obra poètica publicada per Nauta el 1964, va fer pensar que potser s’havia avançat a tots plegats, com després ho confirmarien el “Poema de Catalunya” (1920) i el poema fonètic “Poema a N’Antoni Tàpies” (1960), tot i que el mateix autor sempre en parlava amb irònica displicència. 

Més o menys d’aquesta manera, doncs, va arrencar la història de la poesia experimental catalana, que va viure en parador gairebé desconegut fins al 1971, l’any que, com es pot afirmar sense cap temor, seria el de la seva posada de llarg a Catalunya. A Lleida, del 23 de gener al 7 de febrer, es presentava, a la Petite Galerie, l’exposició “Poesia concreta”, amb la participació dels dos poetes convinguts inicials, Brossa i Viladot, i la de Josep Iglésias del Marquet. El catàleg de l’exposició recollia dos poemes de cadascun.

CLASSEMENT DES AFFICHES SELON LEUR CONSERVATION (en gras celui correspondant à cette affiche):

A+ Parfait état de conservation, très rare trouver un exemplaire dans cet état impeccable.

A  Une affiche dans un très bon état de conservation. Il peut présenter une déchirure inestimable et il ne présente pas manque de papier dans les marges. Les couleurs sont fraîches et des taches ne se peuvent pas apprécier.

A- Elle peut présenter une marque légère de pli, de déchirure ou un petit manque de papier dans les marges. S'il présente une restauration, elle est réalisée avec succès.

B+ L’affiche peut être restauré. Les défauts sont légèrement appréciés.

B  Une affiche dans un bon état de conservation. Il présente des déchirures, quelques taches et quelques manques de papier, en n'affectant jamais à l'aire cruciale du design. Les couleurs sont fraîches et l’affiche a une apparence générale très bonne.

B- L’affiche est restaurée, on apprécie quelques défauts et une légère perte de couleur dans les marques de pli.

C+ Les restaurations sont visibles.

C  Une affiche dans un état de conservation régulier. Il présente des déchirures, des taches, des marques de pli et même des manques du papier qu'il peut partiellement toucher à l'aire cruciale du design, les couleurs peuvent être un peu pâles et l’affiche a une apparence régulière plutôt que bonne.

C- Demande restauration.