• Out-of-Stock
MERCE 2001

MIQUEL BARCELO AL COL.LEGI D'ARQUITECTES

€60.00
Tax included

1982 At this time he began to incorporate the subject of the artist in his workshop and that of the libraries into his paintings. His work includes a series of references of an autobiographical nature, which responded his incessant desire to see and talk about art. He exhibited at the headquarters of the College of Architects of Palma a large sample of his expressionist work of animalistic theme

Product Details

C-11873

Data sheet

Year
2001
Height
48
Width
33
Country
Spain
City
PALMA DE MALLORCA
Conservation
A+
Printing
Offset
Author
BARCELO ARTIGUES Miquel (Felanitx Mallorca 1957)

Description

En 1982 participó en la Documenta VII, en Kassel, como único participante español. A menudo se ha considerado esta muestra como la plataforma de su proyección internacional. Victoria Combalia el seleccionó para la exposición «26 pintores, 13 críticos», que la "Caja" presentó en Barcelona y que itinerante con posterioridad por varios lugares de la Península. A continuación, expuso individualmente en las galerías Trece (Barcelona), Fúcares (Almagro) y Axe Art Actuel (Toulouse), lo que constituyó su primera muestra personal en el extranjero. A la inauguración de esta exposición conoció Jean-Louis Froment, que adquirió algunos de sus cuadros para la colección del CAPC de Burdeos, así como Yvon Lambert. En ese mismo año, participó en las muestras «Cuadernos de viaje" y "Azul" (Barcelona); «Barcelona ocho-dos» (Pamplona); «Homenaje a Murillo» (Sevilla); «Libros de artista» (Madrid); y «Preliminar» (Pontevedra), posteriormente itinerante.

En esta época comienza a incorporar a sus cuadros el tema del artista en su taller y el de las bibliotecas. Su trabajo recoge toda una serie de referencias de marcado carácter autobiográfico, que respondían «su deleite de cuadros, a su afán incesante de ver y de hablar de arte y de pintores», como dijo Froment. Presentó en la sede del Colegio de Arquitectos de Palma una amplia muestra de su obra expresionista de temática animalística

CLASSIFICATION OF THE POSTERS ACCORDING TO THEIR CONSERVATION (in bold the one corresponding to this poster):

A+ Is a flawless example of a poster rarely seen in such fine condition.

A  Designates a poster in very fine condition. There may be some tears on the margins, but not noticeable. No paper loss. Colours are fresh and has no blemish.

A- There may be some slight fold marks, tear or other minor defect, but most unobtrusive. Successful restoration if restored.

B+ If some restoration it is not immediately evident.

B  Designates a poster in good condition. There may be some tears. Blemish or paper loss, but not in any crucial design area. Colours are fresh and the poster has a very good appearance.

B- Restoration may show some defects. Colours along the fold marks are faded.

C+ Restorations are visible.

C  Designates a poster in fair condition. Tears, blemish, fold marks and or paper loss are more pronounced or may slightly affect the image of the poster. Colours may be faded.

C- Requires restoration.